IT s IQ

Připadný poplach

Bonitu nových zákazníků a případná insolvenční řízení lze jednoduše zkontrolovat na webových stránkách ministerstva spravedlnosti https://www.justice.cz/. Zato pravidelná kontrola portfolia stávajících zákazníků je už o hodně větší oříšek. Samozřejmě existují firmy, které poskytují informace o bonitě zákazníků, včetně kontroly v insolvenčním rejstříku. Zpravidla však probíhá přenos dat zákaznického portfolia nezajištěným způsobem – e-mailem, FTP apod. S ohledem na zpřísněná opatření ochrany osobních dat se však předávání dat třetím osobám stává diskutabilním.Nabízí se tedy otázka, zda by nebylo bezpečnější řešení, kdy data neopustí firmu (inhouse hosted), navzdory současnému trendu outsourcování většiny IT služeb. Moje řešení hromadného dotazu v insolvenčním rejstříku je představuje jednoduchý windows service, který akceptuje vstupní data ve form jednoduchého CSV souboru nebo je možné ho napojit na stávající zákaznickou databanku firmy. Obsahuje jeden modul (dotaz přes ISIR_CUZK_WS2, viz. zde), který kontroluje, jestli se Vaši zákazníci nevyskytují jako dlužníci v nějakém insolvenčním řízení. Volitelný druhý modul sleduje (přes ISIR WS1, viz. zde) aktualizace v konkrétních řízeních Vašich zákazníků a informuje Vás o nich.